HIIT – High Intensity Interval Training

Kom hurtigt i form med korte intensive træningspas…

Vi bruger High Intensiv Interval Training (HIIT) som træningsmetode, fordi den simpelthen er den mest effektive måde at komme i form på.

HIIT er, som navnet siger, træning med intensive (og korte) intervaller, hvor du hver gang rammer det højeste niveau på intensitetskalaen.

Intervallerne i HIIT kan variere afhængig af din formkurve. Et typisk HIIT-interval kan se således ud: arbejde i 20 sekunder og pause i 10 sekunder i 8 omgange. Disse intervaller kan varieres, så arbejdet bliver længere og pausen kortere eller omvendt.

Det er det, der gør, at HIIT er for alle. Din personlige træner kan arbejde med din progression, så du hele tiden bliver udfordret og bliver stærkere og stærkere.

Hvis du benytter HIIT i forbindelse med vægttab, så opnår du en effektiv efterforbrænding, altså dit hvilestofskifte vil i en tid efter træningen være højere, således at du forbrænder fedt, mens du ligger på sofaen.

Endnu et argument for at træne HIIT er at den er tidsbesparende. Et typisk træningspas behøver ikke vare længere end 20 minutter.

Du kan med fordel benytte HIIT, som supplement til anden træning f.eks. løb. Men også sportsgrene hvor eksplosion og hurtighed er centrale f.eks. boksning og tennis, kan drage fordel af HIIT som fysisk træning.

Få en GRATIS prøvetime

Du får en GRATIS introduktion til personlig træning, træningsmetoder, vægttab, kost og livsstil, hvis du efterfølgende køber 10 eller 20 timer. Skriv til os her og få din prøvetime med det samme!

NB! Nu kan du også træne med din ven eller kæreste for 50% ekstra.

*Vi lover dig, at vi behandler dine oplysninger fortroligt, og at vi aldrig videregiver dem til tredjeparter.

Direktør Stefan Sommer, 49 år

“Helt sikkert den bedste investering i mit liv…”

Aktieanalytiker Casper Blom

“Tabte 10 kilo på 40 dage…”

Rie Helmer, studievært & journalist DR

“Nogle af de bedste penge, jeg har givet ud!”