Træningsprogram til vægttab, øget styrke, maraton, six pack eller flad mave – vi kan hjælpe!

Træningsprogram til vægttab, øget styrke, maraton, six pack eller flad mave – vi kan hjælpe!

Få dit træningsprogram til at give dig den effekt, som du ønsker

Ligegyldigt om du har fået et træningsprogram til fitness eller om du har et træningsprogram til løbetræning, så har alle træningsprogrammer det formål, at de skal gøre dig stærkere, hurtigere eller slankere.

Individuelle hensyn i dine træningsprogrammer

Skal du tabe dig, så er det vigtigt at du får et program som understøtter dit vægttab. Du skal både træne muskelopbyggende og kalorieforbrændende, hvilket kan være belastende for kroppen ved svær overvægt. Derfor skal dit træningsprogram være individuelt tilpasset. Dit vægttab er vigtigere end din præstation, derfor skal dit træningsprogram ikke overbelaste kroppen, så du får skader. Så hellere være lidt længere om at nå din drømmevægt.

Den præstationsfremmende træning skal programlægges

Ønsker du at træne til f.eks. halvmaraton, så skal din træning tilrettelægges ud fra din nuværende form og bygge dig op, således at din progression ikke ender ud i overbelastningsskader. Du skal derfor lave dit program ud fra den skabelon, der giver dig en øgede træningsbelastning på max 10% om ugen. Dertil skal du lægge en restitutionsuge ind efter 3 uger med øget belastning.
Hvis dit udgangspunkt er 5 km, så vil du på en måned kunne øge din distance til 6,7 km og efter 3 måneder kan du løbe 12 km. Det tager altså 5 måneder, at blive klar til halvmaraton, hvis du følger vores træningsprogram.

Træning i fitness eller hjemme. Skal dit træningsprogram bruges begge steder?

Et træningsprogram du kan bruge hjemme, kan selvfølgelig også bruges andre steder, for eksempel der hvor du træner fitness. Men et hjemmetræningsprogram har dog den fordel, at det kan udvide din evne til at koncentrere dig mere om øvelserne, da du ikke bliver forstyrreret af omgivelserne. Du kan også anskaffe et par vægte, en træningsbænk og måske et sæt elastikker hjem til. Derved udvider du din muligheder for at få et mere alsidigt træningsprogram, du kan bruge hjemme.

Træningsprogram til kvinder tager andre hensyn end træningsprogrammer til mænd

Selvom vores kroppe er opbygget ens, så vil mænd og kvinder ofte noget forskeligt med deres træning. Mange kvinder ønsker sig en flad mave, hvor mænd ønsker sig six pack.
Træningsprogram som træner din mave kan altså se vidt forskellig ud.
Træningsprogrammerne kan også have en terapeutisk effekt for eksempel til den gravide krop eller efterfødselskroppen. En gravid der ønsker et træningsprogram fordi hun har fået bækkenløsning eller måske er overvægtig skal have et helt andet træningsprogram end kvinden med en normal graviditet, men som ønsker at forsætte med træningen mens hun er gravid.

Men er det nok, blot at følge programmet eller skal du læse mellem linjerne og fortolke på det?

Lad os blive ved eksemplet, når vi leder efter et program, som skal træne din mave. Det kan, som nævnt, være, at du ønsker en flad mave, men det kan også være, at du ønsker et træningsprogram, der skal give dig six pack.
Rigtig mange træningsprogrammer for eksempel flad mave viser avancerede øvelser, som er sjove og udfordrende, men som er alt for svære for en nybegynder. Og ofte er det nybegynderen, om ønsker flad mave eller en six pack, hvor den rutinerede trænende blot behøver at vedligeholde sin – hvilket selvfølgelig gøres med de avancerede øvelser, som du kan finde i et træningsprogram for stram mave.

Men frygt ikke. Du kan som nybegynder sagtens bruge et træningsprogram med svære øvelser, du skal blot have fornemmelsen af din krop og fokusområdet hele øvelsesrækken igennem og måske ikke tænke så meget over antallet af gentagelser.

Er det svært at finde et træningsprogram, så lad dig gerne inspirere af en app, kikke på Youtube Personligtræner.dk eller finde Personligtræner.dk på Instagram eller facebook, hvor der også ligger mange programmer.

Personligtræner.dk kan hjælpe med at tilrettelægge et træningsprogram, der passer lige præcis til dig. Læs mere om vores trænere her eller for tilbud målrettet kvinder besøg Britts hjemmeside her

Få en GRATIS prøvetime

Du får en GRATIS introduktion til personlig træning, træningsmetoder, vægttab, kost og livsstil, hvis du efterfølgende køber 10 eller 20 timer. Skriv til os her og få din prøvetime med det samme!

NB! Nu kan du også træne med din ven eller kæreste for 50% ekstra.

*Vi lover dig, at vi behandler dine oplysninger fortroligt, og at vi aldrig videregiver dem til tredjeparter.

Direktør Stefan Sommer, 49 år

“Helt sikkert den bedste investering i mit liv…”

Aktieanalytiker Casper Blom

“Tabte 10 kilo på 40 dage…”

Rie Helmer, studievært & journalist DR

“Nogle af de bedste penge, jeg har givet ud!”