Udendørs træning Konditions- og styrketræning i det fri..

Vi laver rigtig meget udendørstræning, hvor vi kombinerer styrke- og kredsløbstræning. Træningen består af hård intervaltræning: HIIT (High Intensive Interval Training).

udendørs-træning

Træningsformen har eksisteret i årtier, men er meget oppe i tiden, det er med god grund. Træningen behøver ikke at tage særlig lang tid og er utroligt effektiv. Fantastisk styrke- og kredsløbstræning med maksimal forbrænding og efterforbrænding.

Udover at du kommer i god form, er det endnu et fantastisk redskab til et effektivt vægttab. Du forbrænder stadigvæk kalorier, når du sidder hjemme i sofaen.

Udendørs styrketræning

Styrketræningen er opbygget som cirkeltræning, hvor hele kroppen trænes. Antallet og længden af intervallerne tilrettelægges i forhold til den enkeltes form og forudsætninger. I hver omgang laves typisk 6-8 øvelser. 

I starten laves hver enkelt øvelse x-antal gange efterfulgt af en kort pause, hvor man derefter går videre til den næste øvelse.

Som formen bliver bedre, trænes der nu for fuld udblæsning i 30 sekunder efterfulgt af 30 sekunders pause (30/30). 

Intervallerne kan ændres alt efter niveau og mål. En af de mest populære intervalformer er de såkaldte Tabata intervaller. Der arbejdes her med maksimal intensitet i 20 sekunder efterfulgt af 10 sekunders pause (20/10) i 8 omgange altså 4 minutter.  

Styrketræningen foregår oftest på aktivitetslegepladser eller på græsplænen. Der er altid den ene eller andet slags redskaber, hvor man nu færdes. Det kan være bænke, trapper, træstammer, sten, lygtepæle etc. Kun fantasien sætter grænser.

Udendørs kredsløbstræning

Kredsløbstræningen er løb i forskellige intervaller. Det kan være fartlege, kortere eller længere intervaller samt bakketræning. Træningen er varierende, men der løbes til.

HIIT får i den grad formkurven til at stige. Det er godt supplement til sportsgrene som kræver udholdenhed og styrke. Interval- og styrketræning giver også en bedre løbeøkonomi.

Kombiner dine lange løbeture med HIIT og opnå bedre resultater

Der er mange, som ikke føler sig særligt godt tilpas i et fitnesscenter. Det kan der være mange årsager til. Nogle bryder sig ikke om miljøet, andre er måske generte, og for mange er vægttræning bare ikke sagen. Hvorfor så ikke flytte træningen ud i det fri? 

Udendørstræning er super motiverende og giver en fantastisk energi. Vi har kunder, som sværger til udendørstræning uanset vind og vejr. Andre træner inde i vinterhalvåret og rykker ud i sommerhalvåret. Det er et spørgsmål om temperament og den rigtige påklædning.

Træning i solskinsvejr og grønne omgivelser er der ikke meget, der kan hamle op med - slet ikke et varmt og indelukket træningscenter. 

Vi anbefaler at HIIT-træningen laves 2-3 gange om ugen.

Få en GRATIS prøvetime

Du får en GRATIS introduktion til personlig træning, træningsmetoder, vægttab, kost og livsstil, hvis du efterfølgende køber 8 eller 16 timer.  Skriv til os her og få din prøvetime med det samme!

NB! Nu kan du også træne med din ven eller kæreste for 50% ekstra.



48 år, Solid teoretisk og praktisk baggrund. Tidl. elitesportsmand.

Se mere her...


30 26 30 78

Skriv til mig

43 år, over 15 års praktisk erfaring med formidling af træning og undervisning.

Se mere her...


21 97 87 83

Skriv til mig

Mest besøgte sider


  1. Priser

    Se vores priser og træningsforløb

  2. Træningsformer

    Se hvilke træningsformer der passr dig

  3. Om os

    Se vores kvalifikationer og erfaring